PAINTSHOP

— optimerer medarbejdernes kreativitet og evne til nytænkning

VI HAR KUNNET DET SIDEN VI VAR BØRN

– vi har alle malet, leget med klodser, biler og dukkehuse. Bygget vores egen verden og projiceret vores drømme ind i “modellen”. I denne workshop genfinder I “det indre legebarn” og får nye værktøjer til at innovere med i et team.

Når kreativitet er en dagligt anvendt kompetence, opstår der idéer i alle arbejdsgange og funktioner. Kunsten kan frisætte nye ideer, tilføre oplevelser, der gør en forskel og pege på nye erkendelser.

At være kreativ og skabende bliver mere og mere nødvendigt både for virksomheder og for medarbejdere, der vil klare sig godt i fremtiden.

FORLØBET I WORKSHOPPEN:

Medarbejderne deltager i en styret kunstproces hvor kunstneren via dialog, undervisning og debat, i samarbejde med deltagerne maler et maleri.
Deltagerne forholder sig til et tema, der skal udtrykke fx virksomhedens vision, strategi eller en ny idé

Undervejs kommer de til at tage stilling til spørgsmål som:
Hvordan ser en følelse ud? Hvilken farve har virksomhedens personalepolitik? Hvordan udtrykker man dét?

Maleriet tager form, færdiggøres og ophænges i virksomheden som et synligt bevis på en anderledes kulturel oplevelse. Hele eventen bibringer deltagerne oplevelser, viden og nye aha-oplevelser. En ny måde at være sammen på og få styrket virksomhedens værdier.

PAINTSHOP

Varighed: Fra 1,5 timer til 1 el. flere dage.
Deltagere: 5-300+ deltagere
Hvor: Indendørs
Medvirkende: Jan Christiansen og evt. konsulent
Formål: At styrke deltagernes kreativitet og innovative færdigheder.
At forbedre og understøtte visualisering og benytte den effektivt i samarbejdende teams.